Sunday, February 12, 2012

salam perkenalan dari hamba ALLAH yang lemah ini...


Memang aku buntu nak tulis ape pun tak tau sedangkan dalam hati memang banyak perkara yang hendak diluahkan. Tujuan aku menulis blog ni pun bukannye ape cuma hendak cari saluran untuk aku salurkan ape yang terbendung dalam hati ini dengan melihat ape yang terjadi dalam dunia kini yang memang memerlukan aku memberi pendapat aku sendiri hehe...okla biar aku mulakan dengan pengenalan diri aku yang tak seberapa ni..
Nama: Umar(nama tokoh yg aku minat)
Umur: 28 dah tahun ni..dah tua dah rupanye aku...amal bnyak mane je baru...
Asal: Sungai Siput Utara Perak (Bekas tempat Samy Vellu bertapa hehe..jalan cantik oo dulu..skrg tk dah ..:-(. )
Adik beradik: 5 orang dan aku yg ke 3, 3 laki2 dan 2 perempuan.
Ayah aku pesara dan mak aku suri rumah sepenuh masa.Tapi ayah aku lumpuh akibat kene strok pada tahun lepas. So mak aku lah yang jaga dia dengan dua org adik aku yang tingal sekali. Keluarga aku pun bukanlah berasal dari keluarga yang kuat agama dan pandai ilmu agama.
Aku sekolah sampai tingakan lima dan lepas tu smbung diploma dalam bidang duniawi yang sementara.

Walau pun aku bukan berasal dari keluarga yang kuat agama namun dalam adik beradik aku semua akulah yang paling tunjukan minat dengan agama dan bukanlah niat aku nak mengatakan yang aku ni bagus cuma nak bagi tau yang aku bersyukur yang ALLAH pilih aku dari adik beradik aku. Cuma aku minta kepada pengunjung blog ini jangan lah tnye aku pasal hukum2 atau perkara2 yang berkaitan atau menentukan suatu hadis sesungguhnya hamba ALLAH ini masih lg belajar dan belajar lg..dan jagan lah kita berbalah pendapat diruangan blog ini jika ade yang tak sependapat dengan ku kerna nabi Muhammad itu benci pada orang yang berbalah kerana perselisihan pendapat..jalan terbaik bermuzakarah dengan elok. Jika ada salah dan silap dalam penulisan aku, aku berharap ade yang sudi menegur hamba ALLAH yang serba kekurangan ini.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...