Thursday, February 16, 2012

Ada Apa Dengan Islam???


Assalamualaikum semua kepada yg beragama islam dan selamat sejahtera kepada yang bukan islam. Hari ni ade satu perkara yang membuatkan aku terpanggil untuk menulis walau pun tidur masih tk cukup disebabkan semalam kerja shift malam. Yelah hari ni hari jumaat so bila balik dari keje dah pkul 9 pagi dan lepas tu duduk2 kejap dah pukul 10, pas tu baru tido...lepas tido 2 jam lepas tu bangun balik untuk solat jumaat huhu memang penat..munkin kejap lagi qado balik tido yang tk cukup ni haha..

Nak dijadikan cerita pagi tadi aku bukak computer macam biasa untuk tengok2 tagged jap...pas tu terjumpalah dengan satu pendedahan sorang pempuan ni yang iklankan ada satu geng2 murtad di Malaysia dan di Singapore yang buat satu page dalam fb. Tujuan diorang buat page ini semata2 untuk menghina islam. So aku click la link yang dia bagi tu untuk tngok ape yang ditulis dalam page diorang tu..memg terkejut dan tergamam aku bila baca ape yang ahli2 group tu komen pasal islam. Terus hati panas membara bila islam di hina macam tu sekali. kat sini aku sertakan sekali link dia untuk korang nilai sendri.


So apakah perasaan korang semua bila dah tengok page ni..bg aku memg ada rasa nak angkat pedang and pergi bunuh je geng2 murtad ni..sebab dalam islam sendiri pun memang dah bagi kebenaran untuk kita perangi golongan murtad ni kalau setelah dipujuk diorang tk mau insaf. Tp disebabkan kita ada undang2 tk jadilah aku nak nak buat. Inilah persoalan yang aku nak korang semua fikirkan dimana perginya kegerunan yang ALLAH campak dalam hati orang kafir yang ada pada zaman Nabi saw dahulu.

Kalau dulu2 aku biasa dengar ustaz bagi ceramah pasal kegerunan org kafir ni terhadap orang islam. Dan ustaz tu cakap lebih kurang mcam ni. Aku lupa sikit2 kalau slah harap diperbetolkan..

*Apabila 25% orang islam mula solat berjemaah 5 waktu- maka ahli2 maksiat akan membuat maksiat secara sembunyi. (ptutlh orang sekarang ni buat maksiat secara terang2ngan)

*Apabila 50% orang islam mula solat berjemaah 5 waktu- maka wanita akan tutup aurat secara automatik. (cuba rujuk kalau hari jumaat yang masa tulah orang islam solat berjemaah hampir 75%, apa jadi? perempuan2 yang pakai skirt pun semua dah pakai labuh. Sekali dengan yang bukan islam pun pakai baju kurung..pikirkan..). hebat penangan solat ni kan..

*Apabila 75% orang islam mula solat berjemaah 5 waktu-maka ALLAH dengan sendirinya akan mencampakkan kegerunan dalam hati orang kafir kepada islam( tk hairanlah hari ini obama dan sekutunya pun langsung tk takut pada orang islam)

*Bila mana orang islam 100% mula solat berjemaah- maka orang islam akan memerintah dunia( rujuk para sahabat dizaman nabi saw, 2/3 bumi dibawah tapak kaki mereka, bila mereka memerintah dunia??? rujuk keadaan masjid mereka).

So point aku kat sini kesalahan itu bukannye terletak kat org kafir itu sendiri tapi sebenarnya orang islam sendiri. Lihatlah orang islam dimalaysia sendiri jauh dah dari agama. Sampaikan sekarang pun dah ade yang islam tpi hanya tingal nama sahaja. Tak tak pernah solat dan tak pernah tau pun macam mana nak solat..bila mana usaha dakwah ditingalkan maka dengan sendirinya agama itu akan semankin jauh dari orang islam. Sampaikan hari ni kalau orang yang amal agama ni jadi pelik bila keluar jalan2 ditempat awam. Sebagai contoh kalau kita pakai jubah atau kurta n pergi shopping complex ke mesti semua dok pakat tengok pelik dan hairan bin ajaib..dalam mentaliti diorang kalau pakai jubah atau kurta ni hanya time untuk pergi solat je padahal ianya sunnah nabi.

Berbalik kepada tajuk yang aku post kali ni korang pikir2kanlah dimana tahap kita sendiri sebagai orang islam. Aku pun sebenarnya nyatakan kat sini sebab untuk diri aku jugak dan bukan untuk orang lain.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...