Saturday, April 7, 2012

Bila nak kawen??

Hehe... tajuk yang agak sensitif bagi sesetengah orang...tapi bagi sesetengah orang pasti akan senyum kalau ditanya dengan persoalan ni  ye dok? mane taknye hati dah berbunga2 bila memikirkan seronoknye nak kawen...hahaha...

Tapi bagi aku pulak tajuk ni agak sensitif kalau nak dibicarakan dengan secara terbuka haha...antara sebabnye munkin sebab umur yang dah lanjut kot..hehe..


aduhai.....bukan gambar hiasan


Kalau korang tanye kat perempuan yang lanjut umurnye pun mesti dia akan terasa hati...ade baiknye jangan tanye...persoalan macam ni biasanya paling banyak orang akan tanye time gathering ramai2 dengan saudara mara. Kalau time2 macam ni elakkanlah duduk sembang lama2 dengan saudara korang bagi mengelakkan benda ni ditanye...:-)

Kadang2 memang letih nak jawab soalan ni kat diorang yang tak letih2 nak tanye..

MAKKKK NAKKK KAWENNNN!!!!!!!!!!!!!!......

Yesssss aku kawen dahhhhhhh yahooo......!!!!!!!!!!!


Nampak je muka cool aku ni tapi dalam hati memang selalu dok jerit benda kat atas ni...hua...kadang2 bila aku keluar jalan ALLAH pun aku selalu doakan benda ni...sbb diorang cakap doa makbul time keluar jalan ALLAH ni...Moga2 ALLAH bagi jodoh yang sentiasa menyokong aku dalam buat usaha agama ni...sama2 buat usaha ni...

Memang banyak gak persoalan yang selalu bermain dalam otak aku ni bila memikirkan tentang persoalan kawen ni sejak dah join usaha agama ni...yelah terbayangkan jodoh aku ni dengan orang biasa ke atau yang buat usaha agama, kalau dengan orang biasa mampu ke aku nak hadapi penerimaan keluarga sebelah perempuan ni..nanti kalau asyik tinggalkan bini je ape pulak kata diorang nanti...tak bagi nafkah lah..banyak betul perkara negatif yang selalu cross dalam fikiran aku..tapi selalu je aku cube yakinkan hati aku ni yang ALLAH akan atur semua benda ni...i,allah..


Juga bukan gambar hiasan


Dari hari kehari aku makin yakin yang ALLAH akan bagi yang terbaik untuk aku kalau aku tawajuh dengan ALLAH...yang penting usaha nabi ini kita buat terus sampai mati..Sebabnye itulah maksud kita dihantar kedunia ini..Kalau ALLAH nak takdirkan aku tak kawen pun aku kene redho dengan segala aturan yang ALLAH buat ni...sebab ALLAH lah yang tau ape yang terbaik buat hamba dia...

Tawajuh ni termasuklah yakin kita yang bukan duit boleh bagi kita kawen. Bab kawen ni pun kene dakwah juga tuan2, barulah yakin tu betul hehe...ye tak??? anyway aku kene yakinkan diri aku yang kalau aku bantu agama ALLAH pasti akan bantu aku....cukuplah merapu kat sini je hehe...nak siap g keje dah ni....ok bye...:-)......

7 comments:

RuMaH TuA said...

Ye lah...
Dalam hidup ni ada satu tempoh waktu yg memang kene hadapi soalan2 ni...
isk3

Lelaki yg kawin dgn pempuan tak buat usaha, mudah nak bawa... (kot la...)
Tapi kalau pempuan dgn lelaki yg x...... (x bole nk byg)

Moga Allah kasih.

Danial_arif said...

Mcm tula.kalau ikutkan taknak je balik kg raya. t kene tanye kenapa tk kawen lg huaa..tp tak pernah jumpe lg pempuan yang kawen dengan lki yg x buat usaha. sbb kebnyakan diorang mak ayah dia msti nak cari karkun jugak kan. bguss kan..

Danial_arif said...

penulis rumah tua ni belajar kat gmi ke? sya bekas pelajar kat sna. sbb sya tngok gmbar dalam blog cik ni tertulis surau gmi...?

RuMaH TuA said...

Apa2 pun stenbai ayat yg paling baik untuk menjawab.. ^^,

Betul2... Tapi samtyme, ada jgk karkun yg cari pempuan tak buat usaha, supaya dapat bawa dalam usaha ni... (sahut cabaran?)

Eh, takla... Saya dtg menjenguk adik, dia sebelum ni buat persediaan d c2... 2 yg 'ter'ambil gmbr.. ^^,

Moga Allah kasih.

Danial_arif said...

oh adik cik ambik A-level kan..huhu..saya dlu ambik diploma kat sna. tp dah lama dah..dah 5 tahun dh. time tu gmi masih lg dekat cheras..

memg dh prepair dh jwpan ape nak bg. jwb nnti belum jodoh lagi je. kan sng hehe..

i,allah saya selalu doakan yang saya akan dpat jodoh yang akan bg dorongan dalam buat usaha ni kalau pun dia tk tau akan usaha ni sebelum ni.. tkot jugak nnti bila dah kawen tinggalkan pulak usaha ni as-sebab kawen punye pasal. mntak dijauhkanla..doakanlah sya ye..

RuMaH TuA said...

Ya.. Alevel.

'belum jdh lg' 2 mmg jwpan stnded... :-)

Nsyaallah... Doa itu milik kita, kurnia itu milik Dia.

Moga Allah kasih.

Danial_arif said...

Moga ALLAH perkenankan Amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...